Skip to content

0836 – Antonio

14 mei 2012

maandag 8 augustus 2011 9:56 door François

17 reacties

Avatar van fred van der wal Fred van der Wal 08-08-2011 10:14

Mooi
zoon Antonio
dat ie als uitbater van een fietserij de echte vaderlanders mag rond rijdden tegen een krats fooi!

Selma 08-08-2011 10:25

En cucina italiana.nl dan?
Die staat volgens mij te lachen!

Avatar van François Labarbe François 08-08-2011 10:45

Je hebt hier de Antonio’s in alle soorten en maten. Meestal spreken ze Pools, Russisch of Roemeens en maken ze muziek.
Laatst zat er eentje in een zeer trieste houding tegen de gevel van een winkel met een stuk karton op zijn schoot waarop “ich habe hunger”. Kijk een Duitser dacht ik nog. Die zie je in Arnhem wel meer maar dan staan ze meestal rechtop.
Enige tijd geleden was ik in Duitsland (jawel) in Bocholt (ga er nooit heen) en daar zat een bedelaar op z’n knieën, hoofd scheef, mond open en een teringblik in de ogen. Heel akelig. Ik ben er snel aan voorbij gelopen.
Een half uur later kwam ik ‘m een paar straten verder tegen, stevig door stappend, rokend en in een geanimeerd gesprek met een maat om even later een soort van friettent binnen te schuiven.
Een poosje later kwam ik die maat tegen maar nu weer op de eerste plek zittend op z’n knieën etc etc.

Ze waren allebei van de vrolijke soort Selma, echte lachebekjes. Net als de orgelman die z’n Mercedes altijd een paar straten verder parkeert

misja 08-08-2011 10:59

ooit vroeg een junkie me om geld,
nadat ik weigerde bood ik hem een krentenbol
aan waarvan ik net een zak had gekocht,
ontevreden griste hij die uit mijn handen,
en liep boos weg waarna ik hem nariep
dat als m niet op zou eten ik m terug wilde!
verwende types die zwervers….

Avatar van François Labarbe François 08-08-2011 11:23

Misschien had hij liever een gevulde koek gehad Misja ;-)

Avatar van fred van der wal Fred van der Wal 08-08-2011 11:47

Jaaaaaaa
die zwervers hebben het enorm goed tegenwoordig
uitkerinkie
gratis bewassing en fourage in de opvang
lekker bij de voedselbank schransen
jointje bietsen
aan een tuit Senorita likken
nou dat zou ik ook wel willen
een heerlijk arbeidsloos tot niets verplichtend leventje
veel zuipen
in De Waag te Haarlem wankelend door de drank je verplaatsten
mag ik U voorgaan?
en altijd is er wel een kruk om gestut te worden
en een leuke Zoenvis
nee
het leven is op die manier fantastisch

Avatar van fred van der wal Fred van der Wal 08-08-2011 11:54

Francois
Nou ja zeg
Ich habe Hunger en dan nog op je reet ook gaan zitten
ipv rechtop te staan voor God, vaderland en Oranje
een goed gristelijk lied aan te vangen
uit de Johannes de Heer bundel
bijvoorbeeld: “Ik maak mij een geest’lijke tempel, één tempeel vaan sstrooi en van hout”
en daarna onderdanig te knielen als je een nickel of een dime in die omgekeerde alpino gooit
en dan wil ik ook nog mijn voet op zijn hoof zetten
want wij moeten allen onze plaats weten in het bestel
ik heb ergens geleez’n dat arreme mensen
slechte mensen zijn
anders waren ze natuurlijk niet arm
wedden dat er nu weer een og andere juffrouw als sociaal bewogen beweegster
mij gaat aangeven bij een Stichting Ter Bevordering Van de Allochtoonse Minvermogende Medemens in Ons Vaderland zoals gisteren????
Wedden dat???
En moet ik daarom gaan bibberen
als Meester Flubber met zijn l*l van rubber?
Neen, neen en nogmaals neen
dat moet ik namelijk helemaal niet
want d ware kunstenaar
ik dus zei de gek
moet helemaal niks

Avatar van fred van der wal Fred van der Wal 08-08-2011 11:54

Misja is een gevulde koek

Avatar van François Labarbe François 08-08-2011 11:59

Arme mensen zijn natuurlijk slechte mensen maar helaas zijn niet alle slechte mensen ook arm :(

Avatar van fred van der wal Fred van der Wal 08-08-2011 12:05

Francois
Dat is een fraaie omkering en ook filosofisch
ik ken een collegaatje die ook heel filosfisch is en daar zeker een weblog aan zou kunnen wijden
arme mensen ruiken ook in de lift heel vies
net zoals werkvolk
die uit hun wit uitgeslagen zwaar bemoste gulp geuren
voor astmatici bijna niet te behappen in
afgesloten ruimtes
mijn ex- schoonzoon had naast het bed heel praktisch een King Size spuitbus dennegeur staan
als zijn ex-wederhelft weer eens door een roffelende scheet de dekens op deed bollen
en in de winter krijg je het dan koud
want waar het stinkt daar is het warm
rijk of arm

Avatar van François Labarbe François 08-08-2011 12:12

Spuitbussen zijn een zege voor de mensheid Fred, net als ritssluitingen

Avatar van Glaswerk Glaswerk 08-08-2011 15:59

@François:
Laatst zat er eentje in een zeer trieste houding tegen de gevel van een winkel met een stuk karton op zijn schoot waarop “ich habe hunger”. Kijk een Duitser dacht ik nog. Die zie je in Arnhem wel meer maar dan staan ze meestal rechtop.

Grijns ;-)

Overigens was het schenken van een homp oud brood wel een nobele geste geweest…

Avatar van François Labarbe François 08-08-2011 16:11

Zeker Koko en ik ben ook de kwaadste niet maar ik had geen brood, wel een paar blikken kaviaar… tja, pech voor hem

Vorige week belde er een onguur typ aan met een briefje in de hand waarop stond geschreven: ik ben een Pool. Mijn vrouw heeft het gelezen en goed bevonden en toen de deur weer dicht gedaan.
Komen ze helemaal uit Polen om hier in mijn armelui’s wijk te komen bedelen, niet te geloven gewoon… ik ben toch geen bollenkweker…

 Reine jRagolo 08-08-2011 17:09

Je zal maar als oprechte bedelaar moeten schooien. Of wil jij je met armelui’swijk ruilen?

Avatar van François Labarbe François 08-08-2011 17:35

Je bent toch toevallig geen Pool k.Reintje? Oprechte bedelaar? Die knakker had z’n Audi A8 net om de hoek van de straat in mijn armelui’s buurt geparkeerd. Ik heb dat echwel in de gatuh…

 Jaap van der Wijk 08-08-2011 23:23

“Heb u iets voor een kop koffie?”
Dat had ik.
Een suikerzakje.
Maar ’t was niet goed.

Avatar van François Labarbe François 09-08-2011 14:46

Jammer, hij had meteen mooi kunnen beginnen met een verzameling suikerzakjes aan te leggen

Geef een reactie

Geef een reactie

