Skip to content

0818 – Sylvia

4 mei 2012

woensdag22 juni 2011 11:12 door François

 

12 reacties

 Fleur 22-06-2011 11:44

Haar laatste column was zeer goed.
blz.7 dans la magazina

Is dit een DVD,Francois?

Avatar van François Labarbe François 22-06-2011 11:45

Dank je voor je commentaar Fleur

 Fleur 22-06-2011 11:46

Over Toth?
Of de Zuid- Afrikaanse dichter Sylvia?

Heb trouwens rare associaties bij die naam.

Avatar van François Labarbe François 22-06-2011 11:55

Het betreft hier een aankondiging van een uitvoering van het “nationale ballet” in het muziektheater in Amsterdam Fleur. Ik ben er niet naar toe geweest want ik houd niet zo van ballet

 Fleur 22-06-2011 11:57

Hou je niet van de gekunsteldheid der bewegingen en de maillots met bobbels?

Wel fraai gegeven om in dans uit te voeren.

Als ik je kan vertrouwen,
dan wel.

`Vlammende liefde en dodelijke hartstocht staan centraal in Sylvia, een hartverscheurend klassiek-romantisch balletdrama.

Het verhaal speelt zich af in een Arcadische wereld, waar de nimf Sylvia en de jonge herder Aminta verliefd raken op elkaar. Maar door intriges van mythologische figuren als Eros, Orion en Diana dreigen zij hun liefde mis te lopen.`

 Fleur 22-06-2011 12:00

Ken je het theater van binnen?
Is echt een must.

Avatar van François Labarbe François 22-06-2011 12:04

Daar heeft ’t wel een beetje mee te maken Fleur denk ik.
Van het Russische nationale ballet en van een Frans gezelschap heb ik overigens wel zeer lovenswaardige dingen gezien maar dat was wat meer musical-achtig, dus geen huppelende poederdonsjes enzo

Niet te snel anders kan ik het niet bijhouden ;-)
Nee, het danstheater ken ik niet en de tijd dat ik hier in Arnhem naar “Theater” ging is al weer lang geleden

Bij de naam “Toth” krijg ik ook rare associaties

Avatar van Glaswerk Glaswerk 22-06-2011 15:30

@François: Genomen op het altijd ietwat smoezelig ogende station Arnhem CS?

Avatar van François Labarbe François 22-06-2011 15:35

Niet smoezelig Koko maar grootsteeds-dynamisch zoals een hoofdstad betaamt

Avatar van Glaswerk Glaswerk 22-06-2011 16:40

@François: Goed, goed, dan zal ik de vraag op passende wijze herformuleren:

Genomen op het altijd ietwat grootsteeds-dynamisch ogende station Arnhem CS?

François 22-06-2011 16:47

Ja zeker Koko, maar dan in het noodstation natuurlijk want de megabebouwing van het nieuwe internationale “Centraal” is nog niet gereed. Het duurt allemaal zo lang omdat het zo’n gigantisch complex wordt

 F.Frenkel 23-06-2011 10:30

www.youtube.com/watch?v=pZYuOx…

Ga naar de Stopera,Arnhem is antiek

Geef een reactie

Geef een reactie

