Skip to content

0766 – Doortje’s Heimelijke Ontsnapping

14 april 2012

vrijdag 14 mei 2010 16:14 door François

D10052010Ni18105

 

De oudere bloggers onder u zullen zich ongetwijfeld “Doortje’s Eenzame Opsluiting” (DEO) nog wel voor de geest kunnen halen. Uw verslaggever was destijds adequaat ter plekke om in een onherbergzaam oord haar gevangenis op de gevoelige plaat vast te leggen. Een ongenaakbaar oord… je kon er niet in en je kon er niet uit.

Een paar dagen later slaagde uw verslaggever er toch in om “Doortje’s Heimelijke Ontsnapping” (DHO) te vereeuwigen. Net toen ik daar uitgebreid over wilde gaan bloggen werd mij door de “Volkskrant Inlichtingen Dienst” (VID) te verstaan gegeven dat achterwege te laten op straffe van een eeuwigdurende schorsing met bijverschijnselen.

Aangezien de VK inmiddels in Belgische handen is over gegaan (en ik ook nog enig Belgisch bloed in de aderen heb) acht ik de tijd rijp om de destijds verboden foto als nog te publiceren… in het nieuws te gooien zeg maar. Oud nieuws, maar toch. De gijzeling van Doortje was toen wereldnieuws meen ik me te herinneren.

28 reacties

 

 Satuka 14-05-2010 16:40

en de aanbefjes werken ook weer…!

Maar dit is toch niet onze blogzuster ‘;)?

Avatar van François François 14-05-2010 16:43

Niet? Wie heb ik dan zitten te fotograferen? Tsss…

 Jacob Hesseling 14-05-2010 17:48

waar heb je doortje gelaten?

Avatar van François François 14-05-2010 17:53

Die zit te zuipen met Zoë en Bregje Jacob

Avatar van Glaswerk Glaswerk 14-05-2010 18:27

@François: Ha, fijn, eindelijk weer eens een metablog.
Wanneer kunnen we het diepte interview verwachten?

Fraaie plaat Heer François.
Typisch macrobalgwerk op vluchtafstand zo te zien… ;-)

Avatar van Bregje Bregje 14-05-2010 18:34

hahahaha!, ik zal Doortje even erbij halen!

Avatar van Doortje Doortje 14-05-2010 18:37

een aanbeveling voor dit goede oude nieuws! Ut is echte bloggeschiedenis meneer L. We moeten dit in een vkblogcanon vast laten leggen!

Avatar van Glaswerk Glaswerk 14-05-2010 18:38

@Bregje: Neem ook wat wijn en een paar blikjes maltbier mee.

Avatar van Doortje Doortje 14-05-2010 18:38

een aanbeveling voor dit goede oude nieuws! Ut is echte bloggeschiedenis meneer L. We moeten dit in een vkblogcanon vast laten leggen!

Avatar van Doortje Doortje 14-05-2010 18:39

een aanbeveling voor dit goede oude nieuws! Ut is echte bloggeschiedenis meneer L. We moeten dit in een vkblogcanon vast laten leggen!

Avatar van Doortje Doortje 14-05-2010 18:41

meneer L! Er is iets met de server aan de hand. Het ligt in ieder geval niet aan mijn alcoholpercentage want ik heb nog maar 1 wijntje op hoor.
Glaswerk, doe ik!

Avatar van Glaswerk Glaswerk 14-05-2010 18:45

@Doortje: En dan zegt François dat jij met de twee anderen zit te zuipen.
Volgens mij zit hij zichzelf in sociëteit De Rode Fez klem te hijsen.

Let maar op als ie straks met zijn kwastje gaat swaffelen, dan weet ik wel hoe laat het is…

Avatar van François François 14-05-2010 19:38

Tja, als de archieven open gaan Koko (en je hebt toevallig een balg bij de hand)….

Dank je Bregje. Te zien aan de snelheid waarmee Doortje ter plaatse is, is mijn inschatting dat jullie gedrieën een kopje thee aan het drinken waren niet ver bezijden de waarheid

Het VK-blogkanon, ja dat missen we hier… Doortje ontsnapt uit de petoet m.b.v. beddenlakens onder toeziend oog van monsieur François avec son soufflet-allonge. Dank voor de aanbevelingen ;-)

Met mijn kwasje swaffelen Koko?… en dan weet jij hoe laat ’t is? ;-)

Avatar van Glaswerk Glaswerk 14-05-2010 19:47

@François: Ik bedoel uiteraard het kwastje van jouw fez…

Avatar van François François 14-05-2010 19:50

O juist…

Avatar van kuifje simon kuifje simon 14-05-2010 20:44

Zoeken alle Belgen het hoger op ???

Avatar van Glaswerk Glaswerk 14-05-2010 21:01

@François:
O juist…

Je dacht hopelijk toch niet dat ik het over jouw macrobalgje had…

 Reine jRagolo 14-05-2010 21:26

Mocht dit geleuter toch nog een zinnige wending krijgen dan ontvang ik gaarne een seintje.

Avatar van François François 14-05-2010 22:04

Alleen de lager geplaatste Belgen Kuifje

Met mijn macrobalgje weet ik altijd precies hoe laat het is Koko ;-)

Kom nou k.Reintje, je komt er speciaal voor langs. We stellen je toch niet teleur?

Avatar van Ate (nu met kleurspoeling !! ) Ate (nu met kleurspoeling !! ) 15-05-2010 10:20

Ik zit me suf te piekeren op een zinnige wending, maar ik kan helaas niets zinnigs bedenken. :-((

 cor3306 15-05-2010 11:02

jij hebt wel lef zeg( Belgen zijn veel strenger; die komen zo jouw Fez opeisen)…sorry dat ik oningelogd ben

Avatar van François François 15-05-2010 12:06

Ik vind een zinnige wending gewoon onzinnig, je moet toch wel flink buiten zinnen zijn om hier zinnigheid te verwachten. Serieuze taal uitslaan op mijn blog is trouwens verboden (art. 431, de kleine lettertjes)

Ik ben een lefgozer Cor (en een durfal). Van mijn Fez blijven die frietvreters gewoon af…

Avatar van paco painter paco painter 17-05-2010 12:10

Een echte Doortje de bovenboel”

Avatar van Jim Hasenaar Jim Hasenaar 20-05-2010 19:39

Ik vermoede al een zekere graad van intelligentie in je bloed te bespeuren. Dat komt dus van de Belgen.
Ik neem het je dan niet meer kwalijk.
Je kunt er zelf niets aan doen.
Arme François.

Avatar van Jacopone Jacopone 21-05-2010 10:54

Wat Waals is vals is, slaat al doodt! Kent u die uitdrukking? Als je op de hoogte bent van een strafbaar feit en daarvan niet onvervaard kond doet aan de bevoegde autoriteiten, is daarmee medeplichtig. Waals bloed verloochent zich niet ;–)

Toch een groet van Jaco.

P.S. Je begrijpt natuurlijk wel dat ik je moet aangeven; anders ben ik net zo fout als jij.

P.P.S. Mooie foto.

Avatar van François François 21-05-2010 13:52

Wat leuk dat jullie me nog steeds komen bezoeken ;-)

 fred van der wal 30-05-2010 10:41

Wat ziet dat mens er op de photo vies uit
kan die voortaan niet eerst onde de douche
voordat er van ontsnappen sprake is?

Avatar van François François 30-05-2010 20:41

De volgende keer dat ik er weer 1 zie ontsnappen, Fred neem ik meteen maatregelen… komt u maar mee, kleedt u zich maar helemaal uit en ik help u wel verder onder de douche met ontsnappen

Geef een reactie

Geef een reactie

