Skip to content

0760 – De Held van Waterloo (een tussendoortje)

11 april 2012

vrijdag 26 maart 2010 15:25 door François

Ik had er nog nooit 1 gezien, zo’n Held. Maar die ziet er dus zo uit… heel anders dan gewone mensen (het lijkt wel een tent). Typisch een onderwerp voor het VK-blog.

In het Arnhemse Bronbeek kan men trouwens van alles aantreffen naast Helden. Ik heb daar enkele feuteux gemaakt zoals bijvoorbeeld van mijnheer van Heutsz onder de vogelpoep en het oorspronkelijke buiten dat ooit door Willem III is gekocht voor z’n ouwe moer Anna Paulowna.

Heel interessant allemaal (ook binnen) en u moet er beslist eens gaan kijken of luisteren naar de verhalen van gepensioneerde oud KNIL soldaten die er wonen.

De oude blauwe uniformen van weleer dragen ze niet meer. Vroeger was Arnhem er van vergeven van die blauwe straatslijpers met hun tressen en hun hoge sjako’s.

A25032010NiD90

21 reacties

Avatar van Satuka Satuka 26-03-2010 15:36

Een echte held op sokkel.. ;).

Avatar van k.Reintje (gaarne veel tussenblogjes a.u.b.) k.Reintje (gaarne veel tussenblogjes a.u.b.) 26-03-2010 15:52

Ik zal de sokken terugbrengen.
Dan kan dat zeil er af.

Avatar van lebonton lebonton 26-03-2010 16:04

een held met een geheime missie!

Avatar van beus beus 26-03-2010 16:04

De ‘held’ moet maar onder die zak blijven. Zo lijkt het net een kleine ‘Naald’.
Waarom noem jij foto’s altijd ‘feuteux’?

Avatar van François François 26-03-2010 16:43

:)))

Een held op sokken, k.Reintje, is zo iets als een wind op kousenvoeten. Dus laat die tent er maar op zitten :(

De held in kwestie is koning Willem I, Ton, “de koning koopman” en die missie was niet helemaal geheim ;-)

Dat is in mijn kringen gebruikelijk Beus

Avatar van Glaswerk Glaswerk 26-03-2010 17:57

@François: Wat doe jij hier? ;-)
Een veel verhullende fraaie bewerking…

Dat is in mijn kringen gebruikelijk Beus
Dragen die allemaal een fez?

 fred van der wal 26-03-2010 19:48

Heel humoristisch!
Je bijdragen op Vkblog kunnen niet gemist worden
aanbeffelemoni

Avatar van k.Reintje k.Reintje 26-03-2010 20:07

Willem 2 was ook al held van Waterloo.
Willem 1 is daar, bij mijn weten, nooit geweest (pacifist?).

Avatar van François François 26-03-2010 20:28

Een bijdrage die niet geschikt is voor Flickr, Koko, kan nog best hier worden geplaatst ;-)
Ik ben de enige die een echte fez draagt, zowel binnen als buiten mijn kringen ;-)

Ik zal proberen om zo nu en dan nog een bijdrage te plaatsen Fred (om een gevoelig snaartje bij deze of gene te aan te tokkelen)

Je hebt volkomen gelijk k.Rijntje (je bent toch niet toevallig een intellectueel?)

Avatar van k.Reintje k.Reintje 26-03-2010 20:43

Dank je wel voor het compliment.
Ik vind mezelf overigens geregeld een grote sufferd.
Maar ik ben wel een gelukkig mens hoor.

Avatar van Ate (nu met autochtoons hoofddoekje) Ate (nu met autochtoons hoofddoekje) 26-03-2010 20:52

Kijk nu, toch nog een stuk wondervolle psychiatrische kunst. :-)

Een held incognito….

Avatar van François François 26-03-2010 21:31

Geen dank k.Reintje en voor de rest ben ik het helemaal met je eens ;-)

Die koning Willem 2 (want die is ut Ate) heeft een iets te groot hoofddoekje op (of om) en is ‘m wat over de oren gezakt. Psychiatrische kunst wordt helemaal de bom in 2010

Avatar van kuifje simon kuifje simon 27-03-2010 11:36

Khad u reedz gezignaleerd op die Flickr
kon daar om digibetische redenen geen reactie achterlaten
Heden ben ik hier duz blijde mee
Chapeau (cq. fez) François.

Avatar van François François 27-03-2010 12:02

Joe kunt eenfaudich een vlikkerakkount aanmaken Kuivje en dan adekwaadte reaksies achterlaten, tog?

Avatar van Jacopone Jacopone 27-03-2010 12:47

Ook op grens van Baarn en Soest staat een monument voor Waterloo, een kleine obelisk die men de Naald noemt. Je kan in Baarn zelfs chocolaatjes in die vorm kopen. Overigens hebben ze er daar geen hoes over gedaan.
Heb je Boos wel eens gevraagd waarom hij zich Beus noemt?

Avatar van Theo Theo 27-03-2010 13:27

We zijn altijd een heldhaftig volk geweest, maar kunnen er zo moeilijk voor uitkomen.

Avatar van François François 27-03-2010 13:32

Ha Jaco, je bestaat ook nog ;-)

Kijk Soest, daarvan ken ik de omgeving een beetje omdat mijn dochter daar een paar jaar heeft gewoond. In Soest zelf ben ik een keer met de Morris verdwaald en dat was niet leuk :(

Dat heb je scherp gezien van die meneer Boos. Zeg eens Boos waarom noem je je zelf steeds Beus?

 Appelvrouw 27-03-2010 23:17

Ik ga al, maar is die tent er nu al af?

Avatar van JohanHvD JohanHvD 28-03-2010 00:06

Gôh Mijnheer FVrançois, een Held…!

In Limburg bestaat de plaats Helden. Wellicht kan het beeld daar gaan staan.
U zou het met een vrachtwachel er heen kunnen brengen. Plus daar achter enige koetsen, waarin alle Willems, die dan ook een plaats in Helden krijgen… ;-)

Avatar van Joost mag het weten Joost mag het weten 08-04-2010 13:09

Tja, Mijnheer François, als sufdutter zie ik nu pas uw litanie over W. Dini. Het lijkt toch wel en gevaarlijke Dinivreter te zijn… :-(
Zeker wanneer hij zelfs krulsla tot zich kan nemen.

Eén en ander wil ik hier even vermelden vanwege uw lijdzame commentaar bij Heer Jaco.
En, ach, een luipaardje of een pantertje zal de Dinivreter zeker wel lusten, neem ik aan.

Wellicht kunt u hem zo af en toe gezelschap houden, wanneer het arme schepsel weer in huilen uitbarst…

(Is u in retraite?)

Avatar van François François 08-04-2010 14:33

Ach Mijnheer Johan, Kameel houdt Dini altijd gezelschap (ze huilen heel wat af die twee).

Nee hoor, ik ben niet in retraite Mijnheer Johan maar ik ben verhuisd naar Flickr: www.flickr.com/photos/48060246… mijn tweede huis zeg maar ;-)

Geef een reactie

Geef een reactie

