Skip to content

0577 – Boum! Startschot vernieuwde VK-blog!

24 mei 2011

vrijdag 5 juni 2009 13:44

14-‘18 (Franse mortier)

De achtergrond was een dorpje maar het stond me niet aan… het zei me niks dat dorp en dit ding stond er toch 

F062003M303b

11reacties  
Rob 05-06-2009 14:23
Even een testje qua mogelijkheid om naar het gevaarlijke LWH te linken. Dat was heel lang onmogelijk.
François 05-06-2009 14:34
Lukt prima dat linken naar LWH en ook naar TRS. Die links zijn er bij mij trouwens altijd in blijven staan… Bert heb ik er per ongeluk uitgegooid maar die zet ik wel weer terug
beus 05-06-2009 16:03
Ga je nu ook je leven beteren?
jacopone 05-06-2009 16:06
Dit is een handtekening waar schot in zit. Zeer fraai.
Johan HvD 05-06-2009 16:51
Tjonge, mijnheer François, dat is wat je noemt een flink schot achter de boeg! Plus een schot in de roos.

Het valt mij op dat u een mooi nieuw weblog hebt gekregen. Zou ik er ook zo één kunnen krijgen? Waar kan ik dat aanvragen? Vooral die pijltjes vind ik zo mooi… ;-))

Maria-Dolores Schwarz 05-06-2009 18:10
oorlogje spelen ?
kuifje simon 05-06-2009 21:11
Donnerwetter Herr François;
door de boem flikkerde ik bijna van de krijtrotsen af.
Je suis retour !!
fred van der wal 05-06-2009 21:56
altijd weer met die heel specifieke humoristische originele draai visueel
knap stukkie elke keer
Jim Hasenaar 05-06-2009 22:44
Een klein kanonnetje.
Daar hebben ze tijdens WO1 mee geschoten?
Het ziet er ouder uit.
jeetjemina 06-06-2009 09:42
Een kanallende terugkomst! François!

Leuk gedaan!

gr eva

François 06-06-2009 13:10
Mijn leven beteren Beus? Daar is weinig kans op… mevrouw Labarbe heeft de hoop daarop ook al opgegeven dacht ik. Ik ben trouwens nooit echt goed in de samenleving geïntegreerd

Goed gezien Jaco! zeer fraai!

Dat soort schoten worden tegenwoordig niet meer gemaakt mijnheer Johan maar ik kan dat nog wel ;)

Ik heb 21 maanden oorlogje gespeeld Maria, bij de padvinderij voor gevorderden zeg maar en verder vroeger ook nog indiaantje

Sacré nom d’une pipe! mijnheer Kuifje… oef!… dat was dus op het nippertje… ik kreeg het er koud van bij het lezen

Dank je Fred… ik ga je aan mijn favorieten toevoegen :)

Dit is geen klein kanonnetje hoor Jim, het is een mortier. Een mortier is een stuk krombaangeschut met een gering bereik (deze ca. 1500 m denk ik). Dit geval hier is een “modern” ding met een hydraulische terugloop. Met name in de loopgraven had men er veel pret mee om dat je de granaten er mee in de loopgraven kon schieten in tegenstelling tot het vlakbaangeschut

Dank je Evamineetje ;)


Geef een reactie

Geef een reactie

