Skip to content

0560 – Hij komt uit Luik

17 mei 2011

Geplaatst op 01-05-2009 13:05

Toen ik in de tweede helft van de jaren ‘60 veel in het zuiden des lands verkeerde kwam ik ook nog wel eens in Luik op de rommelmarkt langs de Maas. In mijn herinnering was die rommelmarkt gigantisch groot en heel leuk om er rond te snuffelen. Deze “pendule” heb ik voor bijna niks mee naar huis genomen. De klok loopt nog wel als je hem opwindt en hij zegt soms ook nog ding dong of iets van dien aard.
Ik wind ‘m nooit meer op want er mist een wijzer en dan weet je wel hoe laat ‘t is ;-)
V01052009SP560UZ
 
 11 aanbevelingen
 6 reacties
 

Bovenkant formulier

kuifje simon / 01-05-2009 13:47
Niet wetende hoe laat het is,
is men nooit voor zessen klaar.
Hoort men het in de voegen kraken
om nooit meer opgewonden te raken.
Maar met een forse dinge dong
is het een mooie song-festival-song.
 
Beus / 01-05-2009 15:01
Ik moet lachen om kuifje, maar ik vind de geamputeerde klok afschuwelijk lelijk.
 
lebonton / 01-05-2009 16:20
hm, daar word je dan ook niet wijzer van.
 
François / 01-05-2009 16:32
Een fraai rijm Simon, vooral die strofen over dat opgewonden raken…

Ik dacht eigenlijk dat je het niet zou zien Beus ;-)
Dat was ook precies de reden dat ik het ding in 1967 in Luik heb gekocht… een mallotig apparaat met 1 wijzer.
Ik was ‘m overigens helemaal vergeten maar mijn vrouw heeft vanochtend de vliering een beetje opgeruimd… moet je ‘m nog? vroeg ze ;-)
Hij krijgt nu een ereplaats op mijn kamer ;-) Het ding is overigens helemaal van beschilderd hout… net de kast van een oud radiotoestel.

Ook niet na mijn uitleg, Ton?

 
kuifje simon / 01-05-2009 20:51
Je bent ook niet (1) wijzer Francois. Mw Labarbe wil na 42 jaar wel weer eens lekker slapen, steeds het gedingedong van de hele uren neer dalend vanaf de vliering.
Voor straf te voet terug naar Luik Francois en retour met iets fraais voor uw vrouw (mag iets meer kosten dunkt me … 42 euro?).
 
François / 01-05-2009 20:59
Haha.. je bent in de war met Peter Louter Simon, die is 42 jaar getrouwd. Peter zit nu op een vliering in Polen een beerput te graven ;-)


Geef een reactie

Geef een reactie

