Skip to content

0543 – Tegeltjes wijsheid

11 mei 2011

Geplaatst op 05-04-2009 22:13

Ik in het spatbordenfonds

Kijk die vis eens…

Ik heb altijd veel aan sport gedaan, maar of ik aan deze sportdag ook daadwerkelijk heb meegedaan betwijfel ik. Kan me het niet meer herinneren maar het lijkt me niets voor mij eigenlijk. Het tegeltje heb ik dan weer wel ;-)

Aldus weer wat gearchiveerd… je zal het maar in huis hebben.

V05042009V500

 
 16 aanbevelingen
 13 reacties
 

Bovenkant formulier

Beus / 05-04-2009 22:30
Er kan zo langzamerhand heel wat naar de stort.
 
François / 05-04-2009 22:34
Geen sprake van!

Trouwens wel een raar jaar om alsnog een zwemdiploma te gaan halen. Ik zwom al toen ik nog geen 6 was… mijn ouders vonden het vast nuttig ;-)

Beus / 05-04-2009 22:37
Moest je toen ook al gekleed afzwemmen met een hoge hoed op?
Pfffff, had jij ook al ouders?

François / 05-04-2009 22:49
Zeker had ik ouders, Beus… ik heb ze zelfs nog persoonlijk gekend

Voor dit diploma moest je al vrijwel geheel ontkleed afzwemmen. Later, in mijn diensttijd, gingen we met de sergeanten tegelijk in het spatborden fonds in Deventer en toen hielden we maar liever onze kleren aan

Zoë / 05-04-2009 22:57
s c h i t t e r e n d e tegeltjes. Nooit weg doen. 29 juni is een gedenkwaardige dag. De geboortedag van prins Bernhard en mijn broer Sjaak en de dag dat jij aan de gestelde eisen voldeed voor de zwemproef!
wat waren die eisen eigenlijk in het jaar 1955? toen bestond ik nog niet namelijk.

Kokopelli / 05-04-2009 23:18
@François: Bewaren! Desnoods een aanbouwtje. En wellicht verstond je de zwemkunst al op je zesde, maar
gecertificeerd was die vaardigheid nog generlei.

Groet,
Kokopelli

fred van der wal / 06-04-2009 09:09
Doodgewoon een aanbeffer!Altijd goed!Altijd ingehouden ironie of humor.

kuifje simon / 06-04-2009 09:25
Heer Francois, bij zulk een inkijk in de intimiteit van uw jonge leven, houd ik het niet droog. Luctor et emergo toegewenst.

François / 06-04-2009 09:50
Om mee te beginnen: iedereen bedankt voor de positieve comments…

Allemaal belangrijke gebeurtenissen op 29 juni merk ik wel.
Veel andere eisen dan dat je niet moest verzuipen tijdens de zwemproef waren er geloof ik niet. Vlgns mevrouw Labarbe desgevraagd drie banen schoolslag en drie banen rugslag en dan een uurtje watertrappen met je handen boven water.

Ik krijg ook wel eens klachten over mijn gevoel voor humor hoor Fred ;-)

Tja, heer Kuifje… de intimiteit van mijn jonge leven is zo langzamerhand een open boek voor de vaste lezerts… ik draag het hart op mijn tong zeg maar ;-)

Labarbe Jr. / 06-04-2009 19:21
Niets zo charmant
Als een spreuk aan de wand

– zeg ik altijd maar

Labarbe Jr.

François / 06-04-2009 20:12
Bv “Zoals Pa thuis tikt tikt ‘tie nergens”… bwah… weer zo’n slechte bak :(

labarbara / 28-04-2009 22:05
Zeg waarom heb je met de datum zitten knoeien?

François / 28-04-2009 22:41
Wat? echt niet… ut fraaie tegultje ligt hier origineel voor me neus. Kom zelf maar kijken… tsss… knoeien met de datum… ik ben toch geen vrouw ;-)


Geef een reactie

Geef een reactie

