Skip to content

0525 – De Fabriek

4 mei 2011

Geplaatst op 26-02-2009 22:16


Als je het niet opruimt dan stapelt het zich vanzelf ergens op

V26022009SP560UZ
 
 22 aanbevelingen
 16 reacties
 

Bovenkant formulier

Zoë / 26-02-2009 23:22
:)). By the way, ik vind dat blikje erg leuk. Dat witte met blauwe blikje links. Of is het geen blikje? Hoe kom je daar aan?
 
François / 27-02-2009 08:41
Het witte met blauwe blikje links is eigenlijk een porselein Delftsblauw potje uit 1919 (het jaartal staat er onder op) en het witte met blauwe blikje rechts is een “Gauloises” blikje uit de jaren ’60 (eigen aanschaf :))
 
Zoë / 27-02-2009 08:50
wat hebt u toch een mooie spulletjes in huis!

Stof je het wel zelf af of laat je dat aan mevrouw Labarbe over?

 
François / 27-02-2009 09:46
Mevrouw Labarbe mag niet afstoffen op mijn kamer :)

Als ik erg gore klauwen krijg van de spullen dan stof ik ze wel eens af. Standaard heb ik daarvoor 1 of 2 stofdoeken rondslingeren. Eens in de week zuig ik de vloer (want dat ga je zien als je er nix aan doet)

 
fred van der wal / 27-02-2009 10:54
Fraaie spullen, goed evenwichtig gecomponeerd, een foto, hetzij schilderij waardig!
 
François / 27-02-2009 11:40
In mijn volgende leven ga ik leren schilderen Fred ;-)
 
lebonton / 27-02-2009 20:11
zoals fred zegt, je zou er een foto van moeten maken.
 
Annelies / 27-02-2009 20:30
Met dank voor het Manneken…..en ik ga voor dat prachtige doosje Gauloises (mijn merk;-).
 
François / 27-02-2009 21:19
Nu je ’t zegt Ton… ik maak er meteen werk van ;-)
Het Manneken staat al direct rechts, Annalies (De Groeten uit Bruxelles van Prick)
Gauloises?… in België?… bestaat Bastos niet meer? of St. Michel?
 
Annelies / 27-02-2009 22:11
Had hem al gespot, hoe klein die ook is!
Gauloise Rouge is goed genoeg, Bastos en St.Michel bestaan nog degelijk, maar vind ik te sterk!
 
Bas Tos / 27-02-2009 22:31
U hebt daar een wonderlijke serie goederen bij elkaar gebracht, mijnheer François.
Het kanon dat voor het blik Sugar Dipp (of iets dergelijks) staat, gebruikt ge dat nog wel eens, bijvoorbeeld om ongenode gasten uit uw perken te houden?

De groeten van Bas Tos ;-)

 
sprakeloos / 28-02-2009 00:25
Geen crisis voor de fabriek in deze barre tijden?
 
François / 28-02-2009 09:00
Gauloise Rouge? Dat is me ontgaan… waarschijnlijk niet de gangbare Regie smaak. Tja… ik rook ook al meer dan 20 jaar niet meer.

Met het kanon schiet ik nog regelmatig uit het raam, monsieur Bastos

Crisis? wat heet… het gereedschap moet nodig eens vernieuwd worden ;-)

 
Summer / 28-02-2009 13:15
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Fabriek
De eerste associatie was met, zie link…
Uw fraaie spullencompositie wekt de impressie van een fabriek… Ik zie ook nog een Toulouse L`Autrec- achtige vaas rechts.
Nieuwe stroming: Spullenimpressionisme…
 
Summer / 28-02-2009 13:18
Ici la musique…..
http://www.youtube.com/watch?v=g09dvT9w1Bg
 
François / 28-02-2009 13:51
Spullenimpressionisme… die houden we er in Summer ;-) Van die stroming wil ik graag aan de wieg staan… ik zie het al helemaal voor me, met een wikipedia-link naar “Spullenimpressionisme”: voor het eerst toegepast door de bekende spullenkunstenaar François Labarbe in 2009… de nieuwe stroming nam al snel een grote vlucht en kende vele navolgers. Labarbe zelf werd binnen de kortste keren miljonair etc etc, ik zie het al helemaal voor me (vooral dat laatste)

De serie “De Fabriek” roept eigenlijk geen herinneringen bij me op. Ik ben niet zo’n serie kijkert (behalve dan Black Adder, Monty Python e.d.)

De L’Autrec vaas is eigenlijk het enige nieuwe ding in deze collectie. Ik kocht de vaas bij Xenos… het is een “remake” van een reclame ding van “Groc-Dupit, Dans tous les Cafés”. Meestal staat er een opgerolde tekening in van Hanco Kolk die hij een keer voor Dudok in Arnhem heeft gemaakt.


Geef een reactie

Geef een reactie

