Skip to content

0508 – De Doos De Hoed De Man

30 april 2011

Geplaatst op 13-01-2009 12:41

V13012009SP560UZ
 
 8 aanbevelingen
 5 reacties
 

Bovenkant formulier

cor / 13-01-2009 13:15
Hoog ge eerd pu bliek sta mij Carel Netto toe uit deze hoed te toveren een konijn of kakatoe
 
kuifje simon / 13-01-2009 13:19
Die meneer is ietwat onderbelicht uit de doos gekomen.
 
Zoë / 13-01-2009 18:58
een telefoonnummer met maar drie cijfers! Dat waren nog eens tijden. Ik kan geen telefoonnummer meer onthouden tegenwoordig.
 
Rob / 17-01-2009 17:50
En het adres is dat van
Huis de Sleutel.
 
François / 17-01-2009 21:48
Verdomd Rob, dat heb je mooi uitgevogeld. Mijn Naamlijst voor den Telefoondienst uit Januari 1915 vermeld hetzelfde adres… hetgeen betekent dat de Heerenhoedenmag op de Groenmarkt nog iig tot in de eerste jaren van 1920 is blijven bestaan want deze kachelpijp was het eigendom van mijn vader Igor totdat ik hem zelf in gebruik heb genomen eind jaren ’60.
De HH van mijn grootvader Igor Sr (van hetzelfde adres) heb ik ook nog in mijn bezit. Hij was mij toen te groot maar past mij nu wel (ik heb dus een dikkere kop gekregen)… een mooier exemplaar overigens met opwippende randen. We zijn overigens geen familie van begrafenisondernemers, dit even terzijde, maar een hoge hoed was toentertijd wat gangbaarder dan nu. Als bestuurslid van een gezelligheidsvereniging droeg ik ‘m nog wel eens (en ook in Dordt).
In tegenstelling tot mijn familie ben ik geen Dordtenaar maar ik heb er wel 5 jaar gewoond en er destijds nog een aantal van mijn familieleden ontmoet… een (ongelovige) Dordtse (Schapenkoppen) familie en dat in de stad van de Synode :)
Ik hoop er trouwens ook nooit meer terug te komen :)


2 reacties
  1. Rien permalink

    http://dordrechtmonumenteel.nl/qr/165/
    Doordat ik eenzelfde hoed en doos heb, kwam ik op deze website.
    Hoewel de laatste reactie 7 jaar geleden, toch maar geprobeerd.

  2. Een zelfde hoed en doos van Carel Netto uit Dordt, dat schept een band :-)

    De doos was van mijn vader, de hoed van mijn grootvader.

    De reacties zijn allemaal oud omdat dit een kopie is van de (al lang overleden) Volkskrant Blog. Ik onderhoud deze twee WordPress blogs allang niet meer maar er zijn wel elke dag nog kijkers, dus regelmatig kijk ik even waar de mensen op visite zijn geweest.

    Reacties worden standaard gemodereerd en daarom ontgaat me wel eens wat.

    Leuk dat je nog een comment hebt geplaatst

Geef een reactie

