Skip to content

0483 – SCHOEVERS REVUE

19 april 2011

Geplaatst op 26-11-2008 23:10

Men kan slechts echt van elkaar houden in het huwelijk! zei Lucette tegen Luc, haar verloofde, de dag voordat zij een afspraak hadden, eerst in het stadhuis en vervolgens in de kerk om het heerlijke “jawoord”! te gaan uitspreken… etc. (eerste zin uit “de wekker”)

Na ca. drie jaar bloggen bij de Volkskrant heb ik inmiddels wel begrepen dat alle blogsters in het hier vigerende systeem hun loopbaan, carrière of hoe je het ook noemen wil, zijn gestart via het Instituut Schoevers. Speciaal voor deze lieverds blog ik over de laatste uitgave van de Schoevers Revue met een excerpt.

Deze aflevering telt 120 bladzijden met niet alleen novellen in het Frans, Duits en Engels, maar ook een toneel-, muziek- en filmrubriek in het Nederlands, het Frans en het Engels met foto’s…
Maar natuurlijk is er ook een overzicht van de nieuwe cursussen in het volgend jaar, zowel overdag als ‘s avonds… wees er snel bij!
Voor diegenen die overwegen een portable aan te schaffen maar er nog niet helemaal uit zijn omtrent het hoe en waarom beveel ik u Kroes uit Doetinchem aan… ze kunnen u er alles over vertellen.
Mocht u belangstelling hebben voor de hele aflevering dan is die misschien nog te verkrijgen bij Schoevers in Amsterdam voor de somma van slechts 15 ct… u kunt ze daar bellen op de nrs.: 27156 en 23128.

V21112008V500
 
 12 aanbevelingen
 8 reacties
 


Jacopone / 27-11-2008 15:49
Hoewel geen blogster verstout ik mij naar u te reageren en u attent te maken op een omissie bij uw foto’s. Met groet, Anoniem
Bcc: Zoë
 
François / 27-11-2008 16:07
Ha! de handtekening alweder vergeten… door al dat rumoer door het VK-geblogte binnen het vigerende systeem ben ik danig ontdaan met uw welnemen :(
 
Astrid Rijff / 27-11-2008 17:36
Schoevers?? nee zeg, gelukkig heb ík daar nooit iets mee te maken gehad. En tóch ben ik een blogster.
Niet alle vrouwkes over een kam scheren hè!
:-)
 
Zoë / 27-11-2008 19:10
Ha! Ik heb inderdaad mijn tiepdiploma bij Het instituut Schoevers gehaald en wel in de van Baerlestraat te Kaatsheuvel. Hierna ben ik nog een tijdje tiepiste geweest bij een multinational, maar ik zag al snel in dat daar mijn toekomst niet lag. Ik heb mijn tiepdiploma aan de wilgen gehangen maar ben het tiepen nooit verleerd. Dat had u zeker al gemerkt aan mijn blogsnelheid!

tja, uw handtekening wordt erg gemist.


 
François / 27-11-2008 19:58
Jae… maer… Astrid… ach laet maer… dat scheren is een hot item vandaag-de-dag vlgns Rob van Kan en de luitjes van LWH ;-)

Grappig Zoë dat het Instituut Schoevers in 1934 ook in een van Baerlestraat was gevestigd, maar dan in A’dam (op nr. 13)


 
Rob / 27-11-2008 20:52
“Een Remington-portable is mijn ideaal…” Dus de import van ‘Engelsche’ woorden is ook al niks nieuws.
 
Zoë / 27-11-2008 21:53
Francois, dat is ook toevallig!
 
Johan HvD / 05-12-2008 00:18
Feitelijk ben ik tegen Den Tiepen, dus aanmelden doe ik ook niet.
Liever ga ik een kano cusrus houden, dat lucht op… ;)


Geef een reactie

Geef een reactie

