Skip to content
Tags

0479 – In De Blauwe Lantaren

17 april 2011

Geplaatst op 20-11-2008 21:43

19042008SP560UZ
 
 17 aanbevelingen
 13 reacties
 
Beus / 21-11-2008 00:04
Ja, en?
 
François / 21-11-2008 08:44
Allemaal Urk, Beus… Sodom & Gomorra of heten die andere plaatsjes daar in de buurt
 
Johan HvD / 21-11-2008 10:16
Met Urk hebt ge toch wel iets, mijnheer François.
Stond uw wieg daar, hebt ge er jujuutsie geleerd, de Urker plomp onveilig gemaakt of wellicht Blauwe Lantaarnen verinneweerd? :)
 
François / 21-11-2008 12:22
Niets van dat al, mijnheer Johan. Ik was daar in het kader van een “uitje” voor ex-bestuursleden van een bepaalde stichting. Voorafgaand hadden we een bezoek gebracht aan een brandnetelclub voor kleding in de polder (de naam is me even ontschoten) en daarna was ’t Urken geblazen.

Onder geleide van een gids hebben we daar een rondwandeling genoten. Toen ik haar vroeg of nou echt elke Urker verslaafd was aan heroïne en alcohol kon ze er wel om lachen… maar ze was niet blij.

Leuk stadje hoor, dat Urk… daar wonen ten minste echte vissers ook al zijn ze dan verslaafd.

PS

Ik zie dat ge uw hoed wederom hebt opgegraven maar de pet stond u nog het best… heel kek eigenlijk

 
de Kale Doperwt / 21-11-2008 15:25
De “dronken” lantaarn dus eigenlijk :) aanbevolen…
 
François / 21-11-2008 15:50
Niet alleen de lantaren maar de haven lag ook nog vol met zuipschuiten, Dop ;-)
 
Beus / 21-11-2008 15:56
Eindelijk zie ik het:
De camping De Blauwe Lantaarn te Wateren, Drenthe.
Niks Urk.
 
François / 21-11-2008 16:20
WWWAT!!! was ik dan zo bezopen dat ik het verschil tussen Drenthe en Urk niet meer zag?… wateren in Drenthe… ik zie me dat nog niet zo gauw doen trouwens…
Nee Beus, het was Urk en de lantaren hangt aan de (een) kerk (in elke straat hebben ze 3 of 4 kerken daar)… ze bidden zich het schompes als ze niet aan het vissen zijn ;-)
 
cor / 21-11-2008 17:00
mooi lijnenspel chez Francois;nik blauwe lantaarn zijn ze in Urk allemaal van de knoop
 
kuifje simon / 21-11-2008 18:05
Stond Marlene Dietrich er niet onder ?
 
Johan HvD / 21-11-2008 21:43
Ah, zo komt ge nog eens ergens, mijnheer François! Toch was ik aan het denken of ge niet in Urk hebt gewoond, ten tijde dat het nog een eiland was. U weet wel, de Palingvissers, duetten zingend en varend over de Zuyderzee om tenslotte aan te meren in Klazienaveen alwaar een Paard en Kar klaar stonden om u verder te vervoeren naar Stavoren.
Het Vrouwtje aldaar is immers ook een aardige zangeres…
Tja, dat waren nog eens tijden, waar tijd niet gold, maar slechts de verslaving aan water en aal.

Ja, den hoed is weer verfraaid, de regenjas rook lichtelijk, maar de pet is te plat. Ik kan die slecht afnemen met groeten, zoals ge zult begrijpen.

 
ali C. / 21-11-2008 21:59
Effe mijn nieuwe katapult uitproberen, François?
Nee, ik schiet niet met steentjes, ik schiet met echte Hollandse knikkers, ze lijken op parels, en brengen ‘de boodschap aan de knikker’ goed door.

Oei, heb het gemist.
Ene modderfiguur peter louter kwam langs.
De knikker zit nu in zijn oog. Gauw wegwezen hier!
O nee, wacht, nog 1 x proberen, misschien raak ik zijn andere oog ook!
Dan kan hij niet meer beweren dat hij niet blind is.
Zijn hele leven beweert hij steeds maar wat! Beweert!
De Debielen hoeven van de Rechter nu eenmaal niets te Bewijzen.
Iedereen mag beweren wat ie wil!
Beweren is nog geen denken, zeker niet.
Ieder gek mag denken wat ie wil, daarmee wordt hij nog geen wijze.

Het is dat elke gek aan het denken geslagen is, zij beweren veel, eten veel, drinken en likken veel hielen, liggen en liegen, en denken dat zij niet zullen sterven… hun denkende gedachten en beweringen berusten op Nergens, het Niets…

Peng!
Raak!
Lamp uit!

‘Wetenschappelijk en Wiskundig:
Er kan maar 1 de Almachtige Zijn!
In plezier leven is niet alleen voor de humanisten fijn.
Samen met God leven is plezieriger, zorgeloos en eeuwig’.

Lamp aan!
Selam.

 
François / 21-11-2008 23:02
You missed it :)

Selamat


Geef een reactie

Geef een reactie

