Skip to content

0440 – Satire aan! Bensdorp! Satire uit!

9 april 2011

Geplaatst op 26-08-2008 17:01


De weg naar Bensdorp loopt via Bussum, Kleef, Weenen en Genua.

Door mijn niet aflatende drang om mijn ouwe rotzooi in woord en beeld te archiveren stuitte/stoot ik op enkele lege cacao blikjes. Eén er van is een oud, enigszins beschadigd blik van Droste dat erg veel lijkt op de huidige in omloop zijnde Droste blikjes… of misschien zijn ze nu van plastic of worden ze al helemaal niet meer gemaakt. Het blik is bijna even oud als ik… samen opgegroeid zeg maar… vriendschap voor het leven.
Het andere cacao blikje is van Bensdorp. De herkomst is mij onduidelijk. Het ziet er wel oud uit en niet alleen door de spelling van de woorden Weenen en Duitschland maar ook door, laten we zeggen, zijn algehele constitutie. Het ziet er echter beter uit dan het Droste blik maar we zijn niet samen groot gebracht… er kan dus sprake zijn van leeftijdsfraude.
In mijn herinnering stond cacao van Droste in een hoger aanzien dan die van Bensdorp… alleen al om die reden is het curieus dat ik het in mijn bezit heb, zeg nu zelf…

Ik heb een foto gemaakt van zijn “chocolade” kant… zo komt ‘ie ‘t beste uit en wellicht kunnen kenners van comestibles hier onder nog wat nuttig commentaar leveren over dit onderwerp.

Olympus SP-560UZ

Bensdorp, 23 augustus 2008


10 aanbevelingen
6 reacties


Jack Pastoor / 26-08-2008 17:12
@L: satire aan:
= goed idee om het ‘satire begrip’ net zo leeg te maken als dat droste blik. Het is in ieder geval al net zo gebutst. =
Satire uit!

François / 26-08-2008 17:40
Satire is eigenlijk een “hekelend geschrift of gedicht” en voldoet daarmee denk ik niet aan de bedoeling van degene die het tijdje geleden op het VK-blog heeft geïntroduceerd met juist het doel om “bedoelingen” te maskeren… als je me nog volgen kan.
Overigens is het geen Droste blik

Jack Pastoor / 26-08-2008 17:47
“@F: verrek, je hebt gelijk. Ik miste de mooie Javaanse meisjes niet eens :-) (dat klopt toch, hadden de oude Droste blikken niet een stel(?) traditioneel geklede Javaanse meisjes er op?)

En,…. dank voor de uitleg van het begrip.


François / 26-08-2008 18:12
Op mijn Droste blik :) staat 2x een Zuster van gezondheid (jaja), niet Indisch, met een witte kap op en een kop chocola in haar klauwen, op de andere zijde een paar heraldische wapentjes en op de laatste kant staan een aantal prijzen vermeld die ze met het drinken van chocola hebben gewonnen…
Verder geen meisjes te bekennen… die kan je trouwens wel op internet vinden…

Zoë / 27-08-2008 09:45
aanbeveling!
Heb je ook een foto van het Droste blik?

François / 27-08-2008 09:59
Dank voor ’t AB’tje… nee nog niet, het blik is een beetje geroest zo hier en daar, dus niet zo mooi als het Bensdorp blik. De gezondheidszusters zijn een weinig bevlekt met roest… het is ook altijd een echte gebruiksdoos geweest en met name het deksel vertoont slijtvlekken

 

Geef een reactie

Geef een reactie

