Skip to content
Tags

0433 – En nu: Een Echte Vermeer!

8 april 2011

Geplaatst op 17-08-2008 22:17


In mijn eentje liep ik gedachteloos nog wat in het kasteel rond… ik liep een zaal door, een trapje af, een deur door en ineens bevond ik me in Delft… stond oog in oog met de grote zeventiende eeuwse schilder Johannes Vermeer. Hij keek me een kort ogenblik doordringend aan… draaide zich om en rende met zijn ezel en al de trap op. Snel trachtte ik er nog een foto van te maken…

Olympus SP-560UZ

Achterhoek ergens, 15 augustus 2008


15 aanbevelingen
13 reacties


landheha / 18-08-2008 02:19
Helaasch is deze wel direct van echt te onderscheiden. De Olympus verschaft u nog enig excuus, maar een D80 had dit verhaal vandenbeginne ongeloofvaardigh gemaakt :-D

Last Summer / 18-08-2008 10:03
Prachtige foto. Trouwens, uw hele weblog straalt kunstzinnigheid uit!
Had het nog niet eerder gezien.
In de verte kreeg ik met deze foto associaties met de Vader des Vaderlands…

François / 18-08-2008 11:50
Dank voor het comment LS… de Vader des Vaderlands :)… “Een Echte Oranje” zou idd een betere titel geweest zijn met de laatste woorden van de Zwijgert “Mon Dieu, ayez pitié de mon âme et de ce pauvre peuple” als onderschrift :)

Jacopone / 18-08-2008 15:32
François je maakt het wel bont: jij met een kameel en Vermeer met een ezel. Maar de foto is mooi en maakt veel goed, heeft iets raadselachtigs. Je hebt toch niet opnieuw gemanipuleerd?

Maria-Dolores / 18-08-2008 16:35
daar hoort toch nog zo’n jonge dame op??

François / 18-08-2008 16:55
Ja zeker wel hoor Jaco… een camera is 1 van de werktuigen waarmee ik een plaatje maak. Zo zit ik altijd mijn ZW-foto’s uit de hand met een penseeltje in te kleuren om ze aan mijn eigen kleuridee aan te passen :)
Als ik met de Nikon deze foto had gemaakt had ik veel meer met de scherpte-instelling kunnen spelen en de scherptediepte beter kunnen afstemmen… aan de andere kant… mijn F80 heeft nog geen beeldstabilisatoren, dus foto’s met een halve en een hele seconde had ik er niet mee uit de hand kunnen maken.
Ik vind overigens dat er best veel foto’s op de VK-blogs geplaatst worden met rare kleurzwemen, rare vervormingen of die zijn gekanteld… een klein beetje fatsoeneren maakt ’t al direct aangenamer om er naar te kijken.
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk… ik manipuleer om het anders te laten lijken dan het in werkelijkheid is… pure zwendel eigenlijk :)

François / 18-08-2008 16:58
Op mijn leeftijd nemen jonge dames gaandeweg een wat minder prominente plaats in, Maria :)

Zoë / 18-08-2008 18:51
Vermeer is mijn favoriete schilder!
Ben je het melkmeisje ook tegengekomen?

Meneer Opinie / 18-08-2008 19:12
@ Francois: Ik mag dat wel:
een camera is een van de werktuigen waarmee ik een plaatje maak. En als je het eerlijk zegt is het toch geen zwendel (in ieder geval geen pure zwendel).

Maarre, die leeftijd waarop jongedames gaandeweg een wat mindere plaats innemen, wanneer begint dat (vroeg hij met van angst bevende stem)?


de Stripman / 18-08-2008 20:14
Je hebt dat melkmeisje knap weggeretoucheerd, François…;o)

François / 18-08-2008 20:45
Hartelijk dank voor jullie comments… jullie zijn gewoon allemaal Positivo’s :)
Sinds ik op de hoogte ben gekomen van het bestaan van marketentsters is mijn omgang met melkmeisjes sterk gekrompen Zoë en daarom heb ik ‘r ook weggeretoucheerd Strip…
Irene was in de jaren ’60 onze marketentster bij het Garde Princes Irene, maar omdat ik geen plaatje kon vinden van haar met een vaatje brandewijn aan een riem om haar middel heb ik ’t maar zo gelaten…
Tsja… wanneer begint dat Opinie… bij de 1 wat vroeger dan bij de ander, maar in het algemeen wat vroeger bij de jongens die ook in Old Timers rond rijden… je kan er tenslotte niet 2 hoofdhobby’s tegelijk op na houden :)

K / 20-08-2008 19:27
The girl with the pearl liep zojuist de trap op?

 

TheoB / 31-08-2008 17:16
Mooi doorkijkje François.

 

Geef een reactie

Geef een reactie

