Skip to content

0274 – Naar het station… een gedicht

27 februari 2011

Geplaatst op 27-08-2007 15:02

Foto: François Labarbe, Nikon F80 met een 28-200 Tamron objectief.
Dia Fuji, gedigitaliseerd met de Dual IV.


Arnhem, Stationsplein

Naar het station

Op weg in de trolley naar de stad
zat een man zich te ontlasten op het middenpad.
De chauffeuse, met een bekertje koffie in haar hand,
maakte bezwaar.
Ik bedacht me dat het in 2002 nog steeds niet is toegestaan
om in de bus te schijten.

Buiten waren alle glazen bushaltes
over een afstand van 2 kilometer
kapot geslagen.
Andermans eigendommen vernielen
is lekkerder dan neuken.

8 aanbevelingen
8 reacties


Rein Scholtens / 27-08-2007 15:23
Heer Labarbe,

Voorwaar, een cynisch gedicht. Misschien mag het nu wel. Met de laatste regel ben ik het niet eens!
Het ga u goed!


François Labarbe / 27-08-2007 15:31
Met 1 regel slechts niet eens? Voorwaar, een hoge score :)

Doortje / 27-08-2007 17:56
tis een bijzonder gedicht en dat is ut.
Fraaie foto ook.

François Labarbe / 27-08-2007 18:12
Tja… het is een beetje cynisch misschien maar wij Ernhemmers zijn nu eenmaal als oosterlingen toch wel een beetje ruwe lieden… iig is hier minder sprake van Spleen dan in Dagdelen… toch?
Overigens ga ik in werkelijkheid nooit met de trolly hoor Doortje. De bushaltes zijn nog steeds vaak kapot, vooral na het weekend maar het is tegenwoordig minder dan 2 km… :)

TheoB / 27-08-2007 20:54
Begint een beetje op amsterdam te lijken.
Gaat het voor de rest goed daar?

François Labarbe / 27-08-2007 21:09
Duurt nog jaren Theo voordat de chaos een beetje is opgeruimd. Het station wordt volledig opnieuw opgezet en dit stukje betonstructuur van vlak na de oorlog is niet meer toegankelijk… wordt straks ook nog afgebroken terwijl ik er net zo’n beetje aan gewend was geraakt :)
Links hiervan staan nog een paar wolkenkrabbertjes voor laaghangende wolken waar in de NUON is onder gebracht… zeer on-Arnhems allemaal… we beginnen hier al te wennen aan het noodstation-op-pootjes hoog boven de grond. Eigenlijk hebben we een nieuwe slag om Arnhem nodig om orde op zaken te stellen… ik bedoel maar

cor / 27-08-2007 23:15
meer dan eens was ik in Arnhem,maar dat ut ur zo toeging, nee da wis ik nie…..maar ja ik zat daar nimmer in de trolley(wel in Groningen!!!)

TheoB / 28-08-2007 22:09
Vast sterkte in het oosten daar…..

 

Geef een reactie

Geef een reactie

