Skip to content

0152 – Het Sint-Elizabeth Gasthuis, Lombok

15 februari 2011

Geplaatst op 08-09-2006 21:58

Foto: François Labarbe, Minolta SRT 303 B Rokkor 135 mm,

Agfa-dia gedigitaliseerd met de Dual IV, Arnhem ca. 1995.
Ik heb dit plaatje gemaakt vanuit de grote uitzichtsrotonde van de Sep-toren, wel binnen door het glas.

Arnhem, ca. 1995

De eerste rij huizen bij het ziekenhuis staan aan de Zwarte Weg in de wijk Lombok. Iets links van het midden, nr 14 is, als ik het goed heb, het huis waar Generaal Urquhart op 18 en 19 september 1944 heeft onder gedoken gezeten in afwachting op aansluiting bij zijn troepen.

2 aanbevelingen
8 reacties


niko / 08-09-2006 22:29
Vanuit dit oogpunt heb ik Arnhem nog niet eerder gezien. Het lijkt wel een echte stad!:)

Mooie foto weer.


François Labarbe / 08-09-2006 22:37
Kijk maar in de rij links Niko, daar staat er nog een (archief februari).

jacob hesseling / 09-09-2006 00:28
mooi gezicht , wat zou jij kunnen betekenen voor een vblog kalender,agenda

TheoB / 09-09-2006 11:49
Iets voor Zwolly samen met de luchtballon ??

François Labarbe / 09-09-2006 15:20
Ja, ik zal het haar eens vragen… idd een dergelijk uitzicht zal je wel hebben vanuit zo’n mandje… maar is zo’n ballon eigenlijk wel veilig? Als je op een verkeerde knop drukt val je zo met de hele handel boven op de trollybus… ik bedoel maar…

Conan / 09-09-2006 23:33
Ik zou nou een Isis opmerking kunnen plaatsen, maar ik doe het een keer niet ;-)

François Labarbe / 10-09-2006 11:29
Doe maar niet Coon, anders komt ze straks weer hierheen&daar heb ik niet zo’n behoefte aan :) Wat heb je trouwens een prachtige weblog hier bij de VK…

Conan / 10-09-2006 21:57
Zekers François, ik houd het afvoerputje ook goed schoon met dikke chloor, zoals je ziet.
Nah, mischien dat ik er nog eens gebruik van ga maken, voorlopig nog niet ;-)

 

4 reacties
  1. U is nogal druk in de weer met de verhuizing, Mijnheer François.
    Hebt u wel verhuiswaggels voldoende en worden de verhuuswaggelaars zo langzaam aan niet moe van al het sjouwwerk?

    Het is even wennen aan uw nieuwe opzet. “Alles er op en er aan” zeg maar…

    :-)

    • Ik vind het wel leuk om al die oude blogs weer eens door te lezen en ik zet ze in de zelfde volgorde maar hier weer neer inclusief alle comments (en zonder VK-links) zodat iedereen (na moderatie) in het verleden kan gaan grasduinen.
      Er is een opvallende evolutie te bespeuren zo gaandeweg… en dan ben ik nog maar in 2006 (snel doorwerken dan wordt het misschien wat beter) ;-)
      Als alles er op staat kan ik wellicht via OBA hier verder gaan bloggen (als er nog ruimte over is)

  2. Pfff… U hebt nog vijf jaren te gaan…
    Dat heb ik er niet voor over. Afgelopen zomer ben ik al begonnen vele bijdragen te verwijderen. Daarna heb ik een aantal overgezet naar WP en naar mijn oude hutje op de heide.

    Hoeveel bijdragen er precies stonden dat weet ik niet meer, ik schat zo een dikke duuzend, daarvan heb ik er zo een 900 van in de vullisbak gekieperd.
    Maar ja, ik heb ze allemaal nog binnen handbereik, alhoewel vrijwel niemand er nog iets aan heeft. :-(

    Op OBA verder bloggen? Op OBA valt toch niets te bloggen of hebt u daar een speciale (geheime)ruimte. ;-)

    • Via OBA Mijnheer Johan. Nee geheime ruimten heb ik niet, althans, die laat ik niemand zien ;-)
      Het zijn net even 800 bijdragen die ik dan over moet zetten en voorlopig verveelt het me nog niet om die oude commentaren te lezen. Er staan vaak leuke en vermakelijke reactiedraden bij de plaatjes en als ik geen zin meer heb dan stop ik er gewoon mee. Ik heb geen baas meer die daar lullig over gaat doen ;-)

Geef een reactie

