Skip to content

0140 – Zwarte Zwadderneel

14 februari 2011

Geplaatst op 20-08-2006 11:48

Foto’s: L. Labarbe-H., Pentax Espio 110 38-110,
gedigitaliseerd met de Dual IV.

Velp, juli 2006.

Tijdens een van de warme dagen in juli had ik om 11 ‘s avonds bij naderend onweer de ramen van mijn zolderkamer opengegooid om wat koelere lucht naar binnen te laten. Na enige tijd wat algemeen geklungel achter mijn bureau hoorde ik dreigende ritselende geluiden achter me (pas op achter je). Onderzoek leerde dat het geluid van een van mijn vele boekenplanken vandaan kwam. Een stel boeken verwijderd en jawel, vanuit een hoekje gaapte Zwarte Vleer mij aan, agressief schreeuwend. Op mijn vertwijfeld hulpgeroep kwam mijn echtgenote met haar Pentax Espio 110 aangesneld en legde “De Boze” vast op de gevoelige plaat. Na nog enkele ander planken bezocht te hebben (naar welk boek was hij toch op zoek?) landde Dracula tenslotte bovenop een van mijn boekenkasten en schreeuwde mij aan… snel maakte ik een kruis van 2 potloden (HB &H) waarop hij spontaan in brand vloog en vlammend het raam uit, en het inmiddels losgebarste noodweer in klapwiekte.
Ik heb me inmiddels bij de vereniging van duiveluitbanners als gediplomeerd exorcist laten inschrijven.


2 aanbevelingen
6 reacties


Conan / 20-08-2006 18:35
Potdomme François, hoe groot was dat bakbeest wel niet?

François Labarbe / 20-08-2006 20:40
Nou, Coon… groot hoor… eerst dacht ik nog dat het mijn christelijk gereformeerde buurman Pielemans was die in een crisis verkeerde… maar alles bij elkaar toch groter dan ik altijd heb gedacht als ik ze (langs) zag vliegen… er zijn hier ook kleinere soorten trouwens

TheoB / 20-08-2006 22:25
Ik kan me er wel wat bij voorstellen.Ik was met rot geschrokken en gelijk aan de beademing gegaan. Maar hoe zou jij het vinden om ruw uit je slaap te worden gehaald en dan met flitslicht en ruwe woorden het dakraam uitgestuurd te worden?

François Labarbe / 20-08-2006 22:45
Dracula sliep helemaal niet, Theo… hij heeft zich wederrechtelijk toegang verschaft tot mijn bureel met de vooropgezette bedoeling om mij te bijten… slechts het kruis heeft mij gered, anders was ik nu een zombie geworden… tsja…

lidy / 21-08-2006 07:13
Hoe is het mogelijk françois. Het is toch een heel bijzonder diertje.

debby / 21-08-2006 11:33
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat slechts 2B de onverlaat kon deren. Goed te weten dat dat niet zo is ‘-)

 

Geef een reactie

Geef een reactie

