Skip to content
Tags

0099 – De honderdste van François

8 februari 2011

Geplaatst op 26-05-2006 11:14

Foto: François Labarbe, Minolta SRT 303 b 28 mm Rokkor,
Agfa-dia gedigitaliseerd met de Dual IV.

Heteren, 1985-1990

Op mijn 99ste bijdrage heb ik zoveel lovende reacties gekregen dat ik per ongeluk mijn rechter oor heb afgesneden. Ook heb ik in de algemene verwarring deze foto uit Heteren gesigneerd met Vincent, terwijl alle schilderijen van van Gogh plotseling gesigneerd blijken te zijn door François Labarbe. Niets meer aan te doen.
Mijn 100ste bijdrage is idd “iets met de Rijn” zoals Arie suggereerde. Ik heb geprobeerd er een schilderachtig geheel van te maken.

Vanaf eind januari is mijn offtopicblog, waarop vreemd genoeg alleen maar foto’s zijn te zien, 7167 maal ge-pageviewd. Dat kan ik niet helpen maar jullie wel en daar ben ik iedereen dan ook zeer erkentelijk voor. Zoiets streelt op niet geringe wijze mijn ego maar heeft wel tot gevolg gehad dat ik vanaf bijdrage 98 volgens de Fotogravin naast mijn schoenen ben gaan lopen.

Ik ga aan de volgende 100 bijdragen werken en ik hoop van jullie nog veel reacties te krijgen (daar doe ik het tenslotte allemaal voor:))


11 aanbevelingen
30 reacties


betulanordica / 26-05-2006 11:29
Francois, VAN HARTE PROFICIAT!! De aanhouder wint. Hopelijk groeit je oor weer aan! Ik heb jaren aan de Rijn gewoon. Eigenlijk de Nederrijn, bij Maurik. Mooi fotoblog. Lekker doorgaan. Ik heb net psychedelische foto’s op de A-28 geplaatst.

Die 500C/M, ik heb er een hard hoofd in. Op de website van Hasselblad staan alleen nog maar digitale middenformaat-camera’s. Via internet kun je nog wel leuke dingen vinden voor een schappelijk prijsje. Ook C-330 ers!

120 rolfim wordt ook moeilijk. Laatst in 2 winkels geweest. Ze kennen het gewoon niet. Na doorvragen willen ze het wel bestellen. Alles gaat digitaal meneer. Zijn wij een uitstervend ras? Blog on, blog on, you never blog alone!


Zwollywood / 26-05-2006 11:47
De vlag voor Vincent Francois van Gogh Labarbe…..geweldige foto-tovenaar.
Het is aangenaam u in ons midden te hebben.

lidy / 26-05-2006 12:34
Kanjer, ik ga je geen oor aannaaien.

therataal / 26-05-2006 12:57
Ik weet de oplossing. Je hebt de frisheid van Dombo het vliegende olifantje. Dat moet het toch compenseren.
Gefeliciteerd met je 100e bijdrage en dat er nog heel veel mogen komen. Misschien nu vanuit de lucht…

François Labarbe / 26-05-2006 13:25
Je hebt gelijk therataal, mijn zoon zei het laatst ook al tegen mij toen ik z’n contactlenzen door de vaatwasser had gespoeld: Dombo!!

Zwollywood / 26-05-2006 13:37
Nooit gehoord……….contactlezen in de vaatwasmachine…………vreemde lui in ’t land dat wel!

François Labarbe / 26-05-2006 13:45
Zwolly, hij had ze in glazen met wat water even op het aanrecht gezet&ik dacht: hee typisch die kinderen van mij, ze ruimen ook nooit iets op… dan doe ik ’t maar weer… hop de vaatwasser in en aan dat ding. Ik heb er 1 nog in het filter teruggevonden

Beus / 26-05-2006 13:47
Zonder aarzelen: aanbevolen.
Over ruim 3 manden dus nr. 200.

therataal / 26-05-2006 13:57
Francois ik heb een kleine verrassing voor je.

Cor / 26-05-2006 14:16
mooi plekje aan de rivier van Vincent( de kleur stamt nog uit z’n Nuenense of Drentse periode) gefelicitereerd…..

jacob hesseling / 26-05-2006 15:14
rein spiegelwasser – um zu baderen schon -gratuliere

Marcus / 26-05-2006 16:02
Francois: Gefeliciteerd met de honderdste bijdrage. Het wordt er steeds beter op!

Phelan / 26-05-2006 17:41
Hee, schitterende foto’s. Dit log ontdekt via Therataal. Proficat François!

ali cirillioglu / 26-05-2006 17:57
François @ Wat leuk hebt u dit blog opgezet.
Ik heb veel gelachen, echt, eerst om uw oor, dan om de lenzen van uw zoon, (Had u niet wat van uw eigen lenzen kunnen aanbieden? :-)

Laats heb ik ook zo’n “aanrecht” probleem gehad met mijn dochter. Zij had gelatine in een bord met water gelegd, die moest oplossen! Ik kwam precies zoals u mopperend, en spoelde de bord en deed het in de vaatwasser :-)
Als straf moest ik een nieuwe pakje gelatine gaan halen !

François, mijn hemelse verslag ” Verdwaald in het Lich` is af.

Gegroet, Sjalom en Selam…


arie / 26-05-2006 20:21
François: …en het knappe van de foto is dat ik de locatie niet eens herken. Al moet dat verhoogde silhouet wel de Boersberg zijn ter hoogte van Heelsum.
Ik ga ‘m opzoeken.

@betulanordica:psychedelische foto’s op de A-28? Hoe kom ik mogen dan gezond in Groningen?

Maurik bij de stuw, Driel-Heteren bij de stuw, welke blogger woonde er in Vianen bij de derde stuw in de Rijn?


christinA IP213.84.211.137 / 26-05-2006 21:01
gefeliciteerd, met of zonder oor.

François Labarbe / 26-05-2006 21:13
Ik weet het eerlijk gezegd ook niet precies meer Arie. De dia zit in de zelfde serie als “Vissen in Heteren”… kan het dus daar niet aan de overkant zijn, dus tegenover het punt waar sinterklaas altijd aankwam? Anders zou het dijkje op de plaats bij de steenfabriek kunnen wijzen. Ook heb ik foto’s bij het veer bij Wageningen zitten maken maar die hebben een andere kleur, dus een ander moment. Iets anders is dat ik de foto met de Tokina converter heb gemaakt, dus van 135 mm naar 270 mm vanaf statief. Duidelijk herken ik de foto’s die ik er mee van de Drielse kant af van de Hunseschans heb gemaakt en de schepen op de Rijn. Als deze foto in die serie thuis hoort dan kan het ook nog daar ergens gemaakt zijn. Tja, het is tenslotte ook maar archivering waar ik mee bezig ben en naast de vele “O, ja’s” komt “hee, waar was dat ook alweer” ook nog al eens voor.

François Labarbe / 26-05-2006 21:17
Dank je nr 213.84.211.137…

anoniem / 26-05-2006 21:28
@François, de foto is mooi en daar gaat het om. Kan zeker vanaf het Veerhuys (tussen nieuwe brug en gemeentehuis, in richting steenfabriek).
Juist het onbestemde maakt mij toch weer nieuwsgierig.

alib / 26-05-2006 22:49
Mooie foto’s, Labarbe. Gefeliciteerd nu al vast met je 101ste. Heb je ook nog foto’s van de andere kant van de Overbetuwe (Waal)?

debby / 26-05-2006 22:54
Van Harte!

Maar waarom is het vreemd slechts foto’s te plaatsen op een blog?
Ik vind het een verademing om tussen de soms diepgravende verhandelingen, discusies en (helaas) ruzies alhier van je mooie prenten te mogen genieten.


Jan / 26-05-2006 23:04
Francois, je foto’s zijn geweldig om naar te kijken en nu kijk ik uit naar de foto van het oor en de foto van je schoenen waar je naast loopt. Veel succes met je hobby en ga zo door.
http://blog.seniorennet.be/7maart

TheoB / 26-05-2006 23:06
Gefeliciteerd met je honderste bijdragen aan dit sprankelende geheel.Ik heb er alvast een genomen,op je gezondheid!! En over dat digitaal en film, ik geloof dat het over ,pakweg een jaar of vijf , niet meer te krijgen is.Kijk maar eens wat er met de cassette is gebeurd, foetsie ,uit beeld verdwenen. Wat een stralende rust trouwens van die foto, prachtig.

viktor loman / 26-05-2006 23:56
Ik had je nog nooit gezien, maar nu voortaan wel. ze zijn erg mooi allemaal
viktor

Theodora / 27-05-2006 00:05
mooie foto weer!

François Labarbe / 27-05-2006 09:16
Alib, van de Overbetuwe zou ik wel iets moeten hebben maar ik ben het bij het digitaliseren nog niet tegen gekomen. Van Nijmegen heb ik wel wat teruggevonden, omgeving Stevenskerk geloof ik.

De Kale Doperwt / 27-05-2006 14:50
100 alweer? Dat gaat snel! Hij mag er weer zijn hoor, zoals TheoB al schreef, er gaat een hoop rust van uit.

En de Rijn, tja, dat is wel de manier waarop wij als Batavieren dit landje zijn binnen gekomen he? Mooi om deze als honderdste vast te leggen op deze manier.


marlis / 28-05-2006 11:39
Gefeliciteerd. Ik vind ze bijna allemaal (één schoen weer aan ;-) ook erg mooi :-)

Jacopone / 30-05-2006 17:57
Terug van vakantie de gemiste foto’s bekeken en verrast dat het al honderd zijn (vandaag, met de foto van de paarden al 102). Je honderdste is echt een jubileumfoto. Van harte gefeliciteerd.

François Labarbe / 30-05-2006 18:03
Dank je Jacopone… goeie vakantie gehad?
Geef een reactie

Geef een reactie

