Skip to content
Tags

0091 – Nice

8 februari 2011

Geplaatst op 12-05-2006 12:16

Foto: I. Labarbe, Retina II C met een 2.8/50 Schneider-Kreuznach objectief. Belichtingsmeter: Sixtomat.
De oude 18 din Agfa dia’s uit 1954 heb ik gedigitaliseerd met de Dual IV en met Photoshop weer op kleur gebracht en gerestaureerd. 

Nice, 1954

Mijn ouders, mijn broer en ik zaten in de schaduw onder de bomen te kijken naar het bootje met de rode zeilen dat de haven binnenvoer. Het meisje op de kademuur, kennelijk een studente, was in de gloeiende zon druk in de weer met haar dictaten. Ze zal inmiddels al wel uitgestudeerd en grootmoeder zijn.
Vlak voor ons werden de zeilen gestreken en de jongens sprongen in het water om het bootje aan een boei vast te leggen en mijn vader maakte de foto.
Het is mijn herinnering en ik heb er zelfs een foto van… een toverlantarenplaatje zeg maar…


5 aanbevelingen
11 reacties


Zwollywood / 12-05-2006 12:38
Beatyful days……..

Wim Heitinga / 12-05-2006 12:49
Weer een prachtige foto, bedankt François.

arie / 12-05-2006 21:55
nice, françois.
Ligt daar nu niet het bootje van Anastopoulos?

François Labarbe / 12-05-2006 22:39
Arie, gaat het over ADHD, wielrennen, voetballen of een film van Thanos? Behalve van La Grande Boucle weet ik van wielrennen niets :)

jacob hesseling / 13-05-2006 00:54
altijd weer mooi oude foto’s , zeker als je ze zo mooi kunt herstellen.

arie / 13-05-2006 08:52
françois, daar gaat het over: een film van Thanos over een ADHD’er die als gevolg van dit schitterend gebrek wielenner wordt en daarmee fortuinen verdient. Beleggingsobjecten: kippenfarms en een kruiser, gebouwd in Blokzijl en thuishaven Nice.
Ik heb dat bootje naar Nice gevaren.
Nog ruzie gehad met de prins van Lignac op de Promenade des Anglais. Wacht op mijn memoires! 

Je kunt niet alles weten ;-)


Psycho / 13-05-2006 14:33
Ja, mooie foto’s maak je, beetje vlak dat wel, ik mis wat diepte, wat bespiegeling zal ik maar zeggen, zodat je de diepere psyche wat meer laat zien en van zich laat spreken. Ja, daar houd ik van, dat geeft mij dan stof tot nadenken.

De Fotograaf / 13-05-2006 15:44
Nou Psycho, ik zou zo zeggen die bespiegeling kun je nu juist niet gebruiken bij een dieptepsychologie. Ik zou zo zeggen gebruik een polarisatiefilter, krijg je wat meer diepte.

François Labarbe / 13-05-2006 16:23
Lidy de Psycho Fotogravin… doel je nu op bovenstaande foto? Het is een vakantiefoto die mijn vader 52 jaar geleden heeft gemaakt. Zonder het meisje op de kademuur zou er (nog) minder diepte ingezeten hebben, maar diepte of niet het “restaureren” van mijn herinneringen is gewoon leuk werk.
Misschien dat een van de andere foto’s je wat meer kan bevallen, er zijn er wel bij waar waar ik een polafilter heb gebruikt (bij de Minolta 135 mm lens had ik er standaard 1 opzitten).
Wat denk je van de Zwolse bijdrage uit maart van het museum of heb ik hier je woonomgeving teveel ingekleurd :)
Nadenken&bespiegelen enzeu… tja, daar zeg je wat

Wim Heitinga / 14-05-2006 07:24
@François Labarbe
Helaas heb ik het eerste topic over de republiek met comments niet kunnen herplaatsen daar het in zijn geheel verdwenen is.
Sorry.

TheoB / 15-05-2006 19:54
Dat zijn leuke plaatjes ,herineringen uit vervlogen tijden. Je zou eens terug moeten en dan weer een foto, je zou schrikken denk ik .Ik heb er een van de amsterdamse haven met een tussen pose van 30 jaar , je schrikt je rot als je het ziet.Als ik hem kan vinden zet ik het wel op de blog. Groet theo
Geef een reactie

Geef een reactie

