Skip to content

0081 – Hoe warm het was en hoe ver

7 februari 2011

Geplaatst op 22-04-2006 15:04

Foto: I. Labarbe, Retina II C met een 2.8/50 Schneider-Kreuznach objectief. Belichtingsmeter: Sixtomat.

De oude 18 din Agfa dia uit 1954 heb ik gedigitaliseerd met de Dual IV en met Photoshop weer op kleur gebracht en gerestaureerd.

Omgeving St Tropez, 1954

Als ik de foto nog eens bekijk dan zie ik dat niet alleen de lamp boven de poort kapot is maar er loopt ook geen draad naar de 2 isolatoren. Onder de lamp hangt nog een “uithouder” van veel oudere datum aan de muur, dat was vast niet voor een gaslantaarn in zo’n dorp. Waarschijnlijker is dat er vroeger een petroleumlamp aan heeft gehangen. Wanneer hing dat ding er, vraag je je dan af … eind 19e eeuw? Het verwondert me dat men ooit wel de moeite heeft genomen om een nieuwe elektrische verlichting te installeren maar de oude rotzooi wordt niet opgeruimd. Zou het er nog zo bij hangen en is er inmiddele een 3e of 4e verlichting naast geïnstalleerd? Ik zou haast gaan kijken deze zomer.

3 aanbevelingen
5 reacties


De Kale Doperwt / 24-04-2006 10:23
Prachtige foto weer, mooi licht, ik zou zo het steegje in willen stappen om de posters te lezen.

dekaledoperwt


TheoB / 24-04-2006 22:13
Dia`s zijn altijd mooie foto`s.Je ziet het ook aan de mooi tekening en belichtingsruimte. Niets is dicht gelopen en alles vol met detail.`t blijven prachtige plaatjes.

François Labarbe / 24-04-2006 22:32
En bijna 52 jaar oud Theo. Ik stond er bij en keek er naar… hij zou het gewaardeerd hebben als ‘ie geweten had dat ik z’n plaatjes weer had opgefrist, die ouwe heer van me :)

De Kale Doperwt / 24-04-2006 22:59
Ik ben zo vrij geweest je een link te geven op mijn weblog. Mocht je daar problemen mee hebben dat moet je dat even melden.

Groet!

De Kale


François Labarbe / 24-04-2006 23:16
Ik voel me zeer vereerd Dop :)
Geef een reactie

Geef een reactie

