Skip to content

0025 – Zomerkinderen

31 januari 2011

Geplaatst op 18-02-2006 21:52

Foto: I. Labarbe, Retina II C met een 2.8/50 Schneider-Kreuznach objectief. Belichtingsmeter: Sixtomat.
De oude 18 din Agfa dia’s uit 1954 heb ik gedigitaliseerd met de Dual IV en met Photoshop weer op kleur gebracht en gerestaureerd. 

1954: dorpen zoals je ze nu misschien niet meer vindt in Zuid-Frankrijk. De kinderen zijn nu ongeveer achter in de vijftig en fonteintjes zoals op de foto zijn er vast ook niet meer … vervangen door een waterleiding?

 


3 aanbevelingen
2 reacties


Jos Goedmakers / 18-02-2006 21:58
Pure melancholie…mooi plaatje…wordt nog eens goud waard. Figuurlijk is het dat al.

François Labarbe / 18-02-2006 22:04
Tja… herinneringen…
5 reacties
  1. Test zomerkinderen

  2. Oh, maar dat ziet er goed uit.
    Het is alles wat je nodig hebt,
    oorspronkelijke datum
    oorspronkelijke reacties
    en oorspronkelijke tijden.

    zelf wil ik dit weekend over
    hou mijn hart vast
    gaat om 1300 bijdrages.
    .

  3. Sorry, was vergeten te abonneren. ;-)
    .

  4. Het is wel veel handwerk hoor Jezzy. Ik heb steeds in het verleden ge-copy-past maar dan neem je in eerste instantie alleen de links van de foto’s over. Van de week heb ik de links omgezet in bitmapcopies dus op mijn PC heb ik alles onafhankelijk van de VK-server maar hier naar toe moet ik dan weer een soortgelijk conversieslag doen. Het ziet er naar uit dat ik straks op het kerkhof nog met de conversie bezig ben ;-)
    Ik heb me trouwens zo langzamerhand volledig suf geloerd op WordPress. De mails worden kennelijk wel verstuurd, dus dat moet ik uitzetten. Reactie-mails krijg ik nog steeds niet… tja morgen maar weer verder kijken anders zit ik straks aan de zuip en dan lukt het helemaal niet meer ;-)

  5. Ha, ik krijg toch mailtjes maar natuurlijk niet van mijn eigen testreacties. Bedankt dat je even een comment hebt geplaatst Jazzy ;-)

Geef een reactie

